הדרך לשינוי מציאות עסקית

כדי להצליח בעסקים צריך להכתיב מציאות עסקית ועל כן, מנהלים צריכים להוביל שינוי והתפתחות, זה תפקידם.

מנהל טוב מעצים את העובדים בסמכות, כלים ושיטות. שינוי המציאות העסקית מתחיל בדיוק המודל העסקי ? בהבנת מנגנון ייצור ההכנסות והרווחים של החברה (שרשרת הערך). כל פעם מחדש ? לוודא שאנחנו מפוקסים על היעדים ומבינים מה עלינו לעשות כדי להשיג אותם.

בכדי להכתיב מציאות עסקית צריך בראש ובראשונה להיות קשוב לשטח ? ללקוחות והמכירות – זה החמצן הניהולי של רוב בעלי העסקים ומנכ"לים. את המודל העסקי צריך לרענן מפעם לפעם בהתאם להשתנות וההתפתחות העסקית ? והיא מתרחשת שם בשטח ? בהתאם לרמת התחרותיות שלך במשק. הצורך להכיר את השטח ולשלוט בעובדות הכרחי כדי "לא יעבדו עליך" ובעיקר כדי שתוכל לקבל החלטות מושכלות ובהתאם להפנות את תשומת הלב והמשאבים אל מחוללי הצמיחה והרווח (מוצרים ולקוחות). (ההספינה לא תגיע ליעדה ללא הוראות כיוון מדוייקות מהקפטן).

בכדי להכתיב מציאות עסקית נדרש: ידע, כלים ושיטה.

ידע: הבנתי התחום והעסק. להכיר את החוזקות / חולשות שלך, שוק המטרה, סל המוצרים והשירותים (מחיר/איכות) ? ניתוח SWOT.

כלים: מנהל צריך לוודא שבגוף שהוא מנהל יש כלים פרקטיים לקיום התהליכים העסקיים (רכש, מכירות, מלאי, פיננסים) עליו לוודא שהתהליכים מבוקרים (משוקפים במערכת ERP CRM מיילים וכד') המאפשרים תעוד ובקרה בצורה סבירה ובאוירה מקצוענית (עובדים רבים מתוסכלים מסביבת העבודה שלהם ? הפער בין חוויית המשתמש באפליקציות הנפוצות אל מול החוויה הטכנולוגית במשרד). כל תהליך שחוזר על עצמו צריך לקרות באופן אוטומטי עם מינימום עבודה סזיפית שחוזרת על עצמה. אווירת ניהול מקצוענית בהחלט קשורה לטיב המערכות הארגוניות ? בהחלט שווה להשקיע בזירה הזו ? רצוי להתייעץ עם מקצוענים בתחום בטרם הצטיידות במערכות יקרות/ מורכבות/ אינן נדרשות.

שיטה: המנהל צריך להיות זה שמגדיר מהי השיטה המיטבית להשגת התוצאה הרצויה. למנוע מהעובדים "להמציא את הגלגל מחדש" אלא לעזור להם- לפקס אותם על מה שעובד ? מה שהוכח כמצליח. תהליך עסקי סדור ומבוקר מאפשר גם להגביר קצב מכירות וגם לייעל את התהליך המכירה והאספקה ? הגדלת רווח.

מודעות עסקית היא המפתח להצלחת העסק

כל עסק מתמודד עם אתגרים שונים, בעלי העסק נדרשים לקבל החלטות רבות מדי יום, וכאשר ברצונם לשנות את המציאות העסקית עליהם לאסוף נתונים ומידע כדי לקבל החלטה נכונה ויעילה. חשוב לפתח מודעות עסקית על מנת להצליח במציאות המורכבת של היום, בעידן המודרני ישנם נתונים רבים הנמצאים במחשבי הארגון ובתוכנות השונות, על בסיס הנתונים ניתן לקבל החלטות נכונות כדי לשנות את המציאות ולהצליח.

הצעד הראשון לשינוי המציאות העסקית הוא בחירת הדרך, יש לקבל החלטה האם צריך לפנות לעזרה גם מגורם חיצוני למשל יועץ פיננסי, מיישם מערכות, יועץ IT, רואה חשבון, כלכלן/ אנליסט וכדומה. כמו כן, המפתח לניהול מבוסס מידע מחייב לוודא כי המידע האגור במערכות התפעוליות ERP CRM קופות, שכר, נוכחות ועוד יהיה זמין לבקרה וניתוח נתונים באופן עצמאי – ללא תלות בעובדים/ מומחים/ תוכנות יקרות/ תשתית מחשוב וכדומה. גם כאן, הכל יקום וייפול בהגדרה נכונה, תהליך עסקי סדור המושתת על מערכת ארגונית סבירה הכרחי לצורך בקרת ביצועים ? ניתוח נתונים חכם ואוטומציה לתהליך ההפקה וההפצה כך שהחוכמה תוכל לעבור מהמטה אל השטח.

זמינות המידע מאפשרת לדייק תהליכים עסקיים מרכזיים דוגמת: הגדלת מכירות ע"י התמקדות במוצרים/לקוחות, שיפור רחווחיות גולמית, התאמת רמת הלאי לביקושים, ניתוח ספקים, תזרים מזומנים וצפי תקבולים ועוד

אלו אינן החלטות פשוטות, הדרך לשינוי המציאות העסקית מתחילה בקבלת החלטות, אך לא לכל המנהלים יש את היכולת לבצע זאת בעצמם, הם תלויים באנשים נוספים בכדי להבין את התמונה. מעבר לכך, כיום בכל ארגון, גם בעסקים קטנים, יש נתונים רבים שקשה לשלוט בהם ולנתח אותם, לכן אין לוותר על פתרונות מתקדמים כמו מערכות CRM ו-ERP לצורך קיום התהליכים העסקיים (מכירות, רכש, הנהלת חשבונות וכד'), יש לוודא כי כל בעלי התפקידים בחברה מסוגלים לבצע את תפקידם בכלים נוחים התואמים לתהליך העסקי (מה שלא הוזן למערכת ? לא קרה). חשוב שלמנהלים תהיה דרך קלה להפיק דוחות ביצוע בפרמטרים הקריטיים בלחיצת כפתור. המנהלים צריכים גישה קלה למידע בכדי לבקר את הביצועים ולעמוד ביעדים.

טכנולוגיה חדשנית מסייעת בשינוי המציאות העסקית

בעידן הנוכחי בו נוחתות לידנו אפליקציות משנות מציאות בחינם, צריך לשמר את אותה גישה בעסקים, היום לא צריך לקנות חומרה תוכנה ומתכנתים כדי לנתח את ביצועי המכירות, האקסל התבגר וישנם עוד תוכנות רבות ? כך שחשוב לדעת שעולם הIT ממשיך להתקדם ? תוכנה שעלתה אתמול הון מוחלפת היום באפליקציה מדור חדש בגרסה חינמית/ לא יקרה  ? העולם משתנה וניתן לנצל זאת. חפשו כלים חדשניים.

דוגמה טובה לכך הם כלי האופיס ? אין כמעט עסק בעולם שלא עושה שימוש בוורד אקסל ופאוור פוינט ? בשנים האחרונות לסביבת האופיס נוסף גם הסקייפ שמשמש עסקים רבים לתקשורת פנים/חוץ ארגונית חוצת יבשות. לפני כ3 שנים מיקרוסופט שחררה לעולם את Power BI המצטרף לאותה סביבה מוכרת ונראה שגם הוא עומד להיות אחד הכלים השימושיים ביותר בעסקים. Power BI  נולד כתחליף אקסל בהיבטים מסויימים. Power BI מאפשר לרענן נתונים ממגוון מקורות נתונים לכדי מאגר מידע סדור (שכבה לוגית הכוללת קשרים עסקיים ומדידי ביצוע) לצורך הנגשת תמונת מצב העסק (דשבורד) יחד עם יכולת צלילה והעמקה בחתכים השונים ועל ציר הזמן בכדי לברור את העיקר מהטפל ולזהות השתנויות והתפתחות, והכל בתצוגות אינפוגרפיות ברורות ונוחות לשימוש המספקות חוויית ניהול מעשירה וסופר פרקטית.

Power BI נועדה להציג נתונים עדכניים ממקורות שונים באופן ויזואלי מרהיב ונוח, כך קל יותר לקבל החלטות על מנת לשנות את המציאות העסקית וכדי להוביל את הארגון להצלחה.

מעבר לגורמים החיצוניים המשפיעים על העסק, הדרך להתפתחות העסק תלויה בקיום תהליך עסקי סדור ומבוקר. במידה רבה ניתן לומר שההצלחה של החברה תלויה בהתאמת החזון העסקי למוצר או השירות אל המציאות בשוק, עם האנשים הנכונים למשימה ובהינתן ניהול נכון של התהליכים העסקיים ביעילות ומקצועיות ? בעזרת כלים התואמים לאתגר.

להסבר על מיקרוסופט Power BI

אהבתם? תשתפו!

לעוד פוסטים

הרשמה לניוזלטר

רוצה לקבל מידע מהבלוג שלנו?
הירשם עכשיו והישאר מעודכן.

פרטי יצירת קשר

השתכנעתי, רוצה BI!

לתיאום הדגמה

שיתוף מסכים מרחוק? פגישה אצלכם או אצלנו?






    שליחת הטופס מהווה הסכמה לקבלת מידע שיווקי מאקסלנדו

    לתיאום הדגמה

    שיתוף מסכים מרחוק? פגישה אצלכם או אצלנו?






      שליחת הטופס מהווה הסכמה לקבלת מידע שיווקי מאקסלנדו

      אתר זה משתמש בקבצי Cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לקבלת Cookies באתר.