בינה עסקית (BI) לחברות נדל"ן מניב

נדל"ן הוא אחת ההשקעות הבטוחות והמועדפות על אנשים פרטיים ועסקים בישראל. חברות נדל"ן מניב הן בעלות שטחים נרחבים המושכרים כמשרדים, מסחר, תעשיה או לוגיסטיקה. במקרים רבים ההכנסה של החברה נובעת מדמי שכירות, דמי ניהול ואחוז מוסכם מהפדיון של החנות.
לנגד עיניו של מנהל בחברת נדל"ן עומדות שלוש משימות עיקריות בכדי למצות את פוטנציאל הרווח מהנכס:

  1. לוודא שהנכס מושכר במלואו ואין צורך בשיווק שטחים פנויים
  2. לוודא שהלקוח עומד בתנאי החוזה בדגש על בטחונות ותשלומים
  3. לשאוף להגדיל את ההכנסה מפדיון

אקסלנדו מציעה לחברות נדל"ן מניב כלי עבודה יומיומי לצורך בקרת ביצועים עסקיים בסביבת מיקרוסופט Power BI

חיסכון בעלויות הנכס: מנהלי הנכסים נמדדים בהכנסות משכר הדירה, אך מנכ"לים נמדדים בשורות תחתונות, ה- NOI. ארנונה, השקעות בנכס, תקורה, עובדים, כל אלה מביאים לכדי רווח תפעולי, שורה תחתונה, וכאן עולות התובנות איפה לחסוך.

בקרה אחר בטחונות: בטחונות וערבויות הן מעמודי התווך של החוזה, אלא שקשה לבקר ולעקוב אחריהם: לכמה נדרש כל שוכר, האם השלים את הסכומים בחוזה? האם הבטחונות מסתיימים בקרוב? המסך מציף את הפערים בין הדרישה לבין התשלום בפועל, דרישה להתאמת חוזים שהשתנו וגם- מוכנות מראש לקראת בטחונות שמסתיימים , כולל אפשרות לאזהרות (alert) ומשלוח דוחות.

חשיפה מטרידה: ההגדרה לחשיפה היא יחס בין חוב הלקוח לבטחונות שנתן. בעוד הלקוח יודע התחייבויותיו, ייתכן ונוצרו לו חובות. במידה ואין לו בטחונות מספקים, גדלים הסיכויים להגיע לבית המשפט. המסך מאפשר לגלות בכל רגע נתון מיהו לקוח חשוף ולאפשר טיפול מיידי מולו.

חשיפה-נדלן-מניב
חשיפה-נדלן-מניב

מה השווי האמיתי של ההשקעות במושכר? כאשר לקוח רוצה לשכור חנות בקניון או משרדים נרחבים יש פתח במו"מ להשקעת המשכיר בנכס, בוודאי אם מדובר במותג עוגן לקניון. אך בעוד ההשקעה מגולמת כהנחה, צריך לבדוק שההנחה שווה לבעל הנכס ואינה פוגעת במחיר למטר. הנתונים במסך כוללים גם שאלות רבות השפעה כמו מתי יסתיים החוזה, ומתקבל נתון חד משמעי – כמה הנחה מקבל השוכר פר מטר, נתון שמגלה לפעמים כמה המחיר אינו משתלם למשכיר.

תפוסה גבוהה היא חזות הכל? ידוע כי בעל נכס מעוניין באחוזי תפוסה גבוהים, אלא שחלוקת הטבות והנחות (גרייסים והתאמות במושכר) רחבה עשויה להביא לכך שעל אף ש-90% מהנכס מושכר, רק 80% משלמים מחיר מלא.

ניצול נכון של עומסים: עומס נותן מידע על מצב השוכר בנכס. עומס נמוך, ברמת 3%-7% מהפדיון מעלה את התובנה שייתכן ובעל הנכס לא מממש פוטנציאל השכירות שאפשר לגבות ממנו. אם העומס גבוה, 15% ומעלה – הלקוח מסתמן כמי שעתיד לעזוב.

זיהוי טרנדים: לבניית תמהיל נכון בשטחי הקניון, צריך לזהות טרנדים, נושא חם ואף מקצוע בימינו. המסך מאפשר לקבל את המידע הזה לפי תחום: הלבשה, קוסמטיקה, אופנה, הלבשת הבית, מוצרי חשמל ועוד. האם השיווק צריך לפנות לתחומים חדשים או לחיזוק תחומים קיימים? האם הלקוחות מגיעים לקניון לשם בילוי ולא רק לקניות ולכן אזורי הפנאי כמו קולנוע ואוכל דורשים הגדלת המטראז'? מה יוביל לקוחות חדשים לקניון – פתיחה של סניף מרשת קמעונאות מוכרת, או חדר כושר?

כמענה לשאלות עסקיות אלה ואחרות, פיתחנו את מודול נדל"ן מניב. מעוניינים במידע נוסף ו/או להתנסות בדשבורד?
צרו קשר [email protected] ונשמח לעזור.
צוות אקסלנדו

אהבתם? תשתפו!

לעוד פוסטים

הרשמה לניוזלטר

רוצה לקבל מידע מהבלוג שלנו?
הירשם עכשיו והישאר מעודכן.

פרטי יצירת קשר

השתכנעתי, רוצה BI!

לתיאום הדגמה

שיתוף מסכים מרחוק? פגישה אצלכם או אצלנו?






    שליחת הטופס מהווה הסכמה לקבלת מידע שיווקי מאקסלנדו

    לתיאום הדגמה

    שיתוף מסכים מרחוק? פגישה אצלכם או אצלנו?






      שליחת הטופס מהווה הסכמה לקבלת מידע שיווקי מאקסלנדו

      אתר זה משתמש בקבצי Cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לקבלת Cookies באתר.