איך מגיעים למלאי אופטימלי

אחד האתגרים המורכבים ביותר בחברה הינו נושא המלאי.

אם מזקקים את כל נושא הטיפול במלאי למדד אחד – הרי זה "מלאי אופטימלי" .
מלאי אופטימלי הינו מצב בו המלאי נמצא במצב האופטימלי , לא יותר מידי ולא פחות מידי.
יותר מידי מלאי עולה כסף – מימון , אחסנה , טיפול
פחות מידי מלאי עלול להביא לאובדן מכירות

הנושא הזה מורכב מכיוון שצריך לקחת המון פרמטרים בחשבון עבור כל מוצר שמנסים לבצע עליו אופטימיזציית מלאי כגון:

1.התנהגות מכירות המוצר
כל מוצר נמכר בקצב שונה , ישנם מוצרים עונתיים , ולכן הסתכלות על מכירות 3 חודשים כדי לזהות קצב לא תמיד נכונה.

2. מקטים תחליפיים
לעיתים חוסר במקט מסויים יכול להיות מגובה על ידי מקט תחליפי

3. זמן אספקה / יצור
אם אני כבר יודע שאני צריך עוד חודש מהיום 100 יחידות חדשות במלאי זה עלול לא להספיק אם היצרן / ספק שלי לא יודע לספק לי את הסחורה בחודש.

4. הזמנות לקוח
יתכן שלקוח הזמין סחורה , ולמרות שעדיין לא היתה תנועת מלאי – אני צריך לקחת את זה בחשבון

5. הזמנות רכש
אם יש הזמנות רכש עתידיות עבור סחורה שבדרך , יש להחשיב את תאריך ההגעה המשוער של הסחורה למחסן , כתאריך כניסה עתידי

ישנם עוד המון פרמטרים שמשפיעים על נושא עיתוד המלאי

כדי לפתור את כל הנושא הזה , פיתחנו באקסלנדו מערכת דוחות חכמים שעוזרים למנהל המלאי / רכש לטפל במלאי בצורה יותר יעילה.
לשאלות – מוזמנים לפנות אלינו ל[email protected]

 

תגובות