ללמוד מהטובים ביותר ? המנהלים והחברות שעשו את זה

ניהול הוא תפקיד מורכב, מחייב ומאתגר, כדי להפוך למנהל טוב ומצליח נדרשות מיומנויות מסוימות, כישורים מיוחדים, אופי ויכולות שאין לכל אחד. אם אתה מעוניין לשפר את מיומנויות הניהול שלך כדאי גם לך ללמוד מהטובים ביותר, הן ממנהלי ארגונים שעשו את זה בגדול והן מהבכירים שהובילו שינויים משמעותיים בחברות שניהלו ותרמו להצלחתן.

ללמוד מהמדורג במקום הראשון ברשימת 100 המשפיעים של טיים

אם החלטת ללמוד מהטובים ביותר, אין כמו סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט משנת 2014, שנבחר לאחרונה למקום הראשון ברשימת 100 האנשים המשפיעים ביותר של מגזין טיים. נאדלה, יליד הודו, ירש את מושכות הניהול של מיקרוסופט כאשר זו דשדשה במקום וכיוונה לא היה ברור. נאדלה הטמיע בחברה את רוח החדשנות והוביל את החברה לייצור מוצרים ידידותיים ונוחים למשתמש, מרבית המוצרים של החברה מבוססים כיום על אמפתיה ושיתוף פעולה, שני עקרונות שנאדלה הטמיע עמוק בארגון המצליח.

תוך זמן קצר הצליח נאדלה להפוך את מיקרוסופט מחברת תוכנה המתמחה בעיקר בפיתוח מערכות הפעלה ותוכנות אופיס למחשבי PC, לחברה מובילה וחדשנית המציעה שירותים רבים ומוצרים חדשניים המשפיעים על חיי כולם.

המנהל העשיר בעולם

אין אדם שלא שמע על ג'ף בזוס, מייסד, נשיא ומנכ"ל חברת אמזון. על פי דירוג פורבס, בזוס הוא גם האדם העשיר בעולם, הוא גם ידוע בכישורי הניהול שלו, בנטייתו להתמקד בפרטים הקטנים ביותר, בחדשנות המאפיינת את פועלו ובכישוריו לפרוץ קדימה, להמציא שירותים ומוצרים חדשניים ולספק ללקוחותיו את כל מבוקשם. אפשר ללמוד הרבה דברים מג'ף בזוס, היזם המצליח עשה את זה בגדול, הוא ידוע גם בגישתו לניהול אפקטיבי באמצעות שילוב מושלם בין חיים אישיים למקצועיים, וביכולתו לזהות הזדמנויות עסקיות מוקדם, הרבה לפני מתחרים ויזמים אחרים.

רשימת ספרים מומלצים שנכתבו ע"י המנהלים הטובים ביותר   

אם אתה מעוניין לשפר את הישגך וכישוריך כמנהל כדאי לך ללמוד ממנהלים שעשו זאת בגדול. יש שיטות שונות לשיפור יכולות ניהול, לדוגמה קורסים וסדנאות, אימון אישי, מנטורינג ועוד. עם זאת, אין צורך להשקיע סכום גבוה כדי לקבל טיפים וכלים מוכחים ממנהלים מצליחים, אפשר לרכוש ספר שנכתב על ידי אלה שעשו זאת בגדול וכדאי ללמוד מהם כיצד.

  • "הצלחה נוסח אמריקה" מאת איאקוקה? ספר חובה לכל מנהל, איאקוקה מגולל בספרו כיצד הצליח לאחר פיטוריו כנשיא פורד לקום על רגליו, להקים לתחיה את מותג הרכב קרייזלר, ולהוביל את החברה מכישלון להצלחה מסחרית מדהימה ומסחררת.

  • "אחריות חברתית כגישה עסקית" מאת בן כהן ומל וורויק –  ספר חשוב לכל מנהל, הוא מציג את רעיון האחריות הסביבתית כגישה עסקית מצליחה, זהו רעיון חדשני ומשפיע על מקבלי החלטות בתאגידים ובחברות המובילות בעולם.

  • "הדברים החשובים באמת" מאת ג'ק וולץ – האוטוביוגרפיה של ג'ק וולץ, מנכ"ל ג'נרל אלקטריק, מציע הצצה לפעילותו ולסיפור הצלחתו של אחד המנהלים המצליחים והנערצים ביותר בעולם.  

אהבתם? תשתפו!

לעוד פוסטים

הרשמה לניוזלטר

רוצה לקבל מידע מהבלוג שלנו?
הירשם עכשיו והישאר מעודכן.

פרטי יצירת קשר

השתכנעתי, רוצה BI!

לתיאום הדגמה

שיתוף מסכים מרחוק? פגישה אצלכם או אצלנו?






    שליחת הטופס מהווה הסכמה לקבלת מידע שיווקי מאקסלנדו

    לתיאום הדגמה

    שיתוף מסכים מרחוק? פגישה אצלכם או אצלנו?






      שליחת הטופס מהווה הסכמה לקבלת מידע שיווקי מאקסלנדו

      אתר זה משתמש בקבצי Cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לקבלת Cookies באתר.