ערך מנתונים – Power BI

כמה מילים על הפקת תובנות עסקיות מנתונים. נראה שרוב העסקים בעולם מתקשים לשלוט בנתונים שברשותם ועל כן בביצועי העסק. גם באותם עסקים "מתקדמים" בהם מתבצעת כריית מידע מהמערכות הארגוניות, ניכר שהתוצאה אינה מספקת וכרוכה בעלויות כבדות ו/או בזמן ומאמץ רב להפקת דוחות כל פעם מחדש.

תמיד האמנתי שהחלום של כל מנכל הוא אקסל גאוני, כזה שהופך אותו לחכם וקילר. הרי אם רק הייתי יכול לקבל קובץ אקסל שמחובר למערכות בארגון ומאפשר לי לעקוב בזמן אמת אחר הביצועים (לגעת בנתונים) בחתכים השונים על ציר הזמן, בעצמי ובקל, הייתי חוסך ים של זמן ועצבים וגם הייתי מנהל טוב יותר עם תוצאות טובות יותר בשטח.

כמנהל, הייתי מעדיף תוכנה המונית ולא ססגונית ובוודאי כזו שמאפשרת לי להבין את העסק בעצמי, למי יש כח לעוד תוכנה/ אפיון/ מפתחים וים של הוצאות על כלים שרק מרחיקים אותך מעצמאות עסקית-טכנולוגית? או כמו שאמר לי מנהל מוכר (מאוד) מעולם הקמעונאות "שאני יזדקק למתורגמן כדי להבין את העסק שלי? הרי תכלס, אקסל גאוני היה עושה את העבודה, הייתי נהנה לשחק עם התצוגות אך בעיקר הייתי נהנה לקבל החלטות על בסיס מידע עדכני בכוחות עצמי, מהר ובקלות. "

הרי ביננו תחושת בטן זה חשוב, אבל לא מספיק.

אז נכון שהאקסל המוכר והטוב אכן יכול לעזור לך או לאחר, אך האקסל בטח שלא מאפשר שינוי ברמת הארגון, כך שאמת אירגונית אחת תהיה זמינה לכלל המנהלים הרלוונטיים כל אחד לפי צורכו ורמת הרשאת הצפייה שלו במידע. האקסל מדהים אך אינו פתרון אירגוני.

במילים אחרות,  כלי קבלת ההחלטות הנפוץ בעולם נתקע תחת תקרת הזכוכית של השיתוף, האקסל המסורתי התקשה להשלים את הפער הטכנולוגי והמעבר לעידן האפליקטיבי בו הכל זמין וקל במשרד ובנייד.

ואז הגיעה התפנית הגדולה, ביולי 2015 מיקרוסופט שיחררה לעולם את Power BI, בת הזוג האולטימטיבית של האקסל – הימור שלי זה הדבר הבא בעולם הBI, אשר ישנה את הדרך בה מנהלים בעסקים מכל מגזר וגודל מקבלים החלטות. בPower BI יש את הטוב שבאקסל (גמישות אין סופית להתמודדות עם אתגרי דטא בכוחות עצמך) בסביבה ידידותית הזמינה בWEB טאבלט מובייל ואקסל. כן, מנהל יכול לשחק עם הדוחות בחתכים השונים בכוחות עצמו או כפי שקוראים לזה היום לצייר דשבורדים להנאתך- מעל כל מקור נתונים, מכל מקום, בקלות.

 

כן, כיום ניתן לבצע את ארבעת התהליכים המרכיים ביצירת פתרון BI: התחברות למקור נתונים, טיוב וסידור המידע, מידול (רב ממדי על ציר הזמן) ווזואליזציה, בתוכנה חינמית מהמדף. ודי בקלות (אם המשימה לא מסובכת מידי…).

אם עוד לא ניסיתם, הגיע הזמן.

 

כנסו ל powerbi.com הורידו בחינם את כלי הפיתוח Power BI Desktop וגלו בעצמכם כמה קל לעבור מדוחות לדשבורדים. [תתחילו עם דוח פלט מהמערכת הארגוני, ובעזרת ההסברים והסרטונים שתמצאו כאן].

דוגמאות ליישומים עסקיים ב Power BI תוכלו למצוא כאן

אם אתם מחפשים עזרה ביצירת פתרון ארגוני מבוסס Power BI עבור העסק שלכם ו/או הדרכות בנושא, אקסלנדו תשמח לעזור.

 

מקווה שתהנו מהמסע האישי והעסקי שלכם אל עולם ה Self Service BI (עשה זאת בעצמך) בעזרת Power BI.

בהצלחה.

בועז.

אהבתם? תשתפו!

לעוד פוסטים

הרשמה לניוזלטר

רוצה לקבל מידע מהבלוג שלנו?
הירשם עכשיו והישאר מעודכן.

פרטי יצירת קשר

השתכנעתי, רוצה BI!

לתיאום הדגמה

שיתוף מסכים מרחוק? פגישה אצלכם או אצלנו?






    שליחת הטופס מהווה הסכמה לקבלת מידע שיווקי מאקסלנדו

    לתיאום הדגמה

    שיתוף מסכים מרחוק? פגישה אצלכם או אצלנו?






      שליחת הטופס מהווה הסכמה לקבלת מידע שיווקי מאקסלנדו

      אתר זה משתמש בקבצי Cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לקבלת Cookies באתר.