5 טיפים לעסק חי ובועט

איך צומחים מכאן??
מצב המשק מדאיג אך יש מקום לתקווה. ההתאוששות בפתח ואלו ימים מאתגרים למקבלי החלטות. עתיד המשק יוכרע ע"י החלטות של מנכ"לים ובעלי עסקים. נדרשות החלטות חכמות ואמיצות כדי להוציא את העסק ממשבר ולחזור ליציבות וצמיחה. יש הרגילים לקבל החלטות מהבטן ויש כאלה שלא עוזבים את האקסל כדי להבין מה המצב.


בדיקה שערך צוות אקסלנדו בקרב 1,000 מנהלים ב-250 עסקים מכל מגזר וגודל התמקדה בשאלה: במה הם מרוכזים עכשיו?
קבלו את הטיפים המובילים וצאו לדרך:

תפקידו של המשבר, כך נדמה, היה לבחון מחדש את הפיתוח העסקי להבין מה עובד ומה לא.
ימי בקרת הנזקים חלפו, העסק עובד, מתפקד כארגון וכעת נערך להמשך. בדגש על פרקטיקה: זה הזמן ליזום ולהשתנות. כיצד עולים מכאן להתקפה ומשיגים יתרון תחרותי דווקא עכשיו?

1. המטרה: לייצר ארגון 'חכם, רזה ושרירי' עם מטרה מעודכנת ויעדים מדידים המבטיחים שאנחנו בדרך הנכונה

נדרש לאמץ מודל עסקי נכון יותר ולהתנהל טוב יותר- להסתמך על כלי בקרה ושיטות שהודקו היטב ביחס למציאות המתפתחת.

כשקשה למתחרים, כשהם "בקרב הישרדות" היה אתה היזם והיוצר, תייצר מציאות עסקית טובה יותר עבורך בשוק בו אתה פועל.
נדייק לקוחות, מוצרים וסוכנים: מהו פלח השוק המצטיין שלי? איך אני הולך לעקוף את המתחרים ולגדול בפלח הזה ודווקא עכשיו. במה אנחנו מצויינים? מי הם הלקוחות והמוצרים שיגדילו אותנו? מה עובד לנו ממש טוב? איפה אין לנו מתחרים? איזה מוצר או שירות דורש שנצטיין דווקא עכשיו?

2. אצבע על הדופק על מדדי הבריאות של העסק

היציאה מהמשבר תלויה בדרך בה נקרא את הנתונים (תחושות הבטן נעלמו עם הקורונה) ובסדר הזה: כספים, פיתוח עסקי, שיווק ומכירות.

3. השגת חוסן פיננסי

בעתות משבר זו אמנות, המצריכה המון יצירתיות והיא הכרחית עכשיו יותר מתמיד בכדי לשחרר תקציב והשקעות להשגת יתרון בשוק קיים ו/או חדש.
צמצום הוצאות זה ברור (ללחוץ היכן שניתן), לגבות מה שניתן, לדרוש מענקים ולהשיג מימון זול לפעילות.
מדדי הבריאות העיקריים: רווח והפסד, תקציב הוצאות מול ביצוע וכמובן ביחס למכירות, בקרה על חזרה של לקוחות פעילים, קצב גידול במכירות, יחס חוב למכירות וכד'

יש להדק את מוסר התשלומים מלקוחות ולהביא את הכסף הביתה מהר ככל שניתן – הצמיחה תלויה בו. המון תשומת לב, רגישות ונחישות בכדי לשפר את המדד המרכזי (KPI) ימי לקוח – מספר הימים בהם הכסף שהיה אמור להיות אצלי נמצא אצל הלקוח.
באזור הזה נדרשת שיטה וכלי עבודה. טלפונים יומיומיים ללקוח ישרפו את הקשרים העסקיים איתו. אוטומציה של התהליך תוך הסתמכות על מיילים ותהליך אסקלציה מתאים יטו את הכף ויעזרו לכם להתייעל בנקודה הקריטית הזו.

4. קביעת יעדים ריאלים לטווח קצר

בימי שגרה, אנחנו משווים את המכירות ביחס לתקופה מקבילה והלב (והכיס) מתרחב כשרואים דשבורד ירוק. היום, אם אינכם קמעונאי מזון או פארמה, סביר שהדשבורד אדום בוהק.

ממחר בבוקר קמים ליעד חדש, מעודכן. את היעדים יש לעדכן בתדירות גבוהה יותר בהקבלה לעולם העסקי המשתנה. דווקא היום, בגלל חוסר הוודאות, אסור לוותר על מדידה ושקיפות. חייבת להיות אמת אחת שיוצרת מוטיבציה מתוך זהות עם המטרה וביצוע המשימות החשובות באמת.

5. חיזוק הקשר האישי עם הלקוחות

הקשר הבינאישי חסר היום לכולם, יותר מאי-פעם. פרמטרים כמו כמות הביקורים, קשר אחרון, תדירויות קניה, קצב גידול בתיק הלקוח, אחוז קנייה מהמגוון ועוד ועוד הם שיזניקו את המכירות. הבעיה, שבהמון מקרים דווקא המידע החשוב הזה אינו מדיד מספיק ולכן לא מבוקר ברוב העסקים. בעניין הזה נדרש שיפור מהיר ומשמעותי כדי שחוד החנית של העסק יהיה חד וממוקד מטרה. עצמת הקשר עם הלקוחות מוכתבת על ידי איכות ליגת הסוכנים שלך.

בשורה התחתונה, ניתן להקטין סיכונים, למקד מאמצים ולהאיץ את הגדילה בעזרת האל ובעזרת ה DATA של העסק. מוכיחים זאת למעלה מ 1,000 מנהלים העושים שימוש יומיומי בדשבורדים דומים לאלה כדי להבריא ולהצמיח את העסק.

מעניין? שווה שיחה? כדאי שנכיר: [email protected]

רוצים לגעת בדשבורדים עצמם? בקשו מאיתנו יוזר לסביבת ההתנסות כאן

הצטרף למאגר הדשבורדים
שמצמיח עסקים דומים לשלך!

רישום משתמש לקבלת דמו ממאגר הדשבורדים הגדול בישראל

    אהבתם? תשתפו!

    לעוד פוסטים

    הרשמה לניוזלטר

    רוצה לקבל מידע מהבלוג שלנו?
    הירשם עכשיו והישאר מעודכן.

    פרטי יצירת קשר

    השתכנעתי, רוצה BI!

    לתיאום הדגמה

    שיתוף מסכים מרחוק? פגישה אצלכם או אצלנו?






      שליחת הטופס מהווה הסכמה לקבלת מידע שיווקי מאקסלנדו

      מה מחכה לך?
      מאגר דשבורדים שמצמיח עסקים דומים לשלך.

      רישום משתמש לקבלת דמו ממאגר הדשבורדים הגדול בישראל

        לתיאום הדגמה

        שיתוף מסכים מרחוק? פגישה אצלכם או אצלנו?






          שליחת הטופס מהווה הסכמה לקבלת מידע שיווקי מאקסלנדו

          אתר זה משתמש בקבצי Cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לקבלת Cookies באתר.